Recent Post

Supermarket meletup lagi

Menangi iPhone 4s kat sini

Empat individu nyaris maut, dengan dua pengawal keselamatan terperangkap di aras bawah tempat letak kereta, dalam kejadian letupan gas petroleum cecair (LPG) di pusat beli-belah Empire Shopping Gallery SS16/1, Subang Jaya  di sini, awal pagi semalam.


Letupan terbabit menyebabkan kerosakan teruk, selain serpihan kaca, tingkap dan bangunan berselerak di hadapan pintu utama sepanjang 300 meter itu.

Difahamkan, penduduk yang tinggal kirasatu kilometer dari tempat kejadian turut merasai gegaran akibat letupan tersebut.

Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohd Sani Harul berkata, kejadian berlaku jam 3.30 pagi.

Beliau berkata, pihaknya menghantar tiga jentera bomba dengan kekuatan seramai 60 anggota termasuk dari Pasukan Menangani Bencana Bahan Kimia (Hazmat) dan Unit Anjing Pengesan (K9).

Menurutnya, ketika tiba di tempat kejadian, berlaku kebakaran di hadapan pusat beli-belah tersebut tetapi dapat dipadamkan sepenuhnya.

“Terdapat dua pengawal keselamatan, masing-masing dikenali sebagai K Surendra Kris, 33, dan seorang warga Nepal, Chhring Dawak Sepa dilaporkan terperangkap di aras tempat letak kereta susulan letupan gas itu. Tetapi kita berjaya keluarkan dua mangsa terbabit dalam keadaan selamat, namun seorang daripadanya patah kaki kanan.

“Dua lagi mangsa, Tan Wern Fang, 24, dan Chua Chin Fong, 27, yang berada di hadapan pusat beli-belah, dilaporkan cedera ringan,” katanya.

Lebih 300 tetamu menginap di hotel pusat beli belah tersebut turut dibawa keluar dalam keadaan selamat.

Mohd Sani berkata, siasatan awal mendapati, punca letupan berlaku dipercayai akibat kebocoran gas LPG terletak di aras bawah tanah ‘(LG)’ yang menempatkan kira-kira 40 kedai dan restoran.

Beliau berkata, akibat letupan itu, berlaku kerosakan teruk di aras bawah tanah dan tingkat bawah pusat beli belah terbabit.
Menangi iPhone 4s kat sini
RAHSIA Buat Duit dengan FACEBOOK!!!


0 comments:

Post a Comment